…..

Am incercat mai inainte sa scriu niste versuri. Zadarnic; parca ma cramponez pe niste idei dinainte stabilite si carora nu vreau sa le dau drumul, nu vreau sa renunt la ele. Clipe ascunse in nori de funingini, aduse de-un vant care nu mai bate. N-am crezut niciodata in talent. Nu am crezut niciodata ca Eminescu a avut talent..sau Blaga..sau Bacovia. Cred ca pur si simplu au scris mai bine ca altii.

Dar sa nu divaghez. Am zis ca vreau sa scriu ceva care sa imi placa si o sa o fac. Punct.

Tu, cititorule, te-ai trezit vreodata dimineata plin de viata, simtind cum poti sa te iei la bataie cu toti, si sa stii ca tu o sa castigi?
Tu, cititorule, te-ai trezit vreodata dimineata fara vlaga, fara niciun chef de viata?
Tu, cititorule, indiferent cum te-ai trezit dimineata, ai dat la o parte patura care te-a invelit toata noaptea si te-ai ridicat din pat hotarat sa nu te lasi batut?
Pentru ca daca te-ai ridicat din pat, atunci deja ai castigat.
Citeam acum cateva saptamani o carte scrisa de Noica(??niciodata nu retin autorii). Despartirea de Gothe se cheama.. Am gasit acolo un citat interesant: “toate fericirile vin deodata, niciuna nu vine singura.”
Mi-a amintit de un alt citat, nu im aduc aminte cine si unde l-a zis, nici macar nu mi-l amintesc exact. Dar spunea ceva de genul ca viata e facuta din necazuri. Bucuriile vin doar ca sa nu cedam.
Eu cred ca viata e facuta din impresii. Nu incerc acum sa dau raspunsuri la intrebari de genul “Ce e viata, ce suntem noi”. Nu. Am reusit sa imi dau seama ca viata trebuie traita pentru a avea raspunsurile astea. Nu poate fi invers.
Cum ziceam, viata e alcatuita din impresii. Din doua in doua zile ma duc la munca. Rutina, stat degeaba, plictiseala, naveta.
Cel mai frumos lucru e insa dimineata, fie ca vin sau ma duc. Sa vezi cerul inghetat prin geamul aburit al masinii e atat de …fascinant.
E o usurare sa te pierzi printre toti oamenii care stau langa tine fara sa te vada, fara sa te auda. Fiecare cu gandurile lui, fiecare traind in mintea lui. Si eu, pe un alt scaun, langa un alt om, traind, simtind cu totul altceva decat cel de langa mine, si cu toate astea, om ca si el.
Imi aduc aminte cum anul asta m-am intors de la mare singur, cu trenu’, doar pentru ca aveam un plus de comfort fata de maxi-taxi si pentru ca eram singur…doar eu si pretenu meu, Trenu’. Sa stai ore intregi si sa te pierzi in ganduri, sa te mai trezesti din cand in cand atunci cand te opresti prin cine stie ce halta uitata de lume. Si sa iti dai seama ca si acolo sunt oameni, si nu esti singur. Ore intregi de uitare de sine, de golire de simturi…fascinant.
Cineva, odata, m-a dus undeva, intr-un loc special..In orasul in care traiesc, e la fel ca si in alte orase, o gara… M-a dus intr-un parc, o gradina de fapt, de unde se vad trenurile….Cand pleaca, cand vin. De atunci iubesc notiunea asta de …uitare de sine, de detasare fizica, impresie pe care ti-o lasa in general trenurile(sau ma rog, pe care mi-o lasa mie).
Probabil ca in momentul asta imi mai trebuie doar o lumanare afumata, un rest de creion, et voila!..imaginea scriitorului romantic (by the way, intunerec este deja) in deplinatatea lui.

Ti s-a intamplat vreodata, cetitoriule, sa te culci cu inima stransa, sa simti ca ai uitat ceva..ceva important?
Ti s-a intamplat vreodata cetitoriule, sa te culci fericit, sa simti ca ai biruit, ca lumea e a ta?
Tu, cititorule, indiferent cum te-ai culcat, atunci cand tragi patura peste tine, nu uita…maine o iei de la inceput. Si asta doar pentru ca esti om.Si pentru ca asta facem noi, oamenii. Cream inceputuri, si atunci cand uitam sa le cream, stai linistit, ne aduc ele aminte.
Nu uita, cititorule, cu cat vei lua mai putin aminte la noile inceputuri din viata ta, cu atat mai obosit te vei trezi dimineata, cu atat mai invins te vei culca seara.

Leave a Reply

