Noaptea Muzeelor

Am fost aseara la “Noaptea muzeelor”. Recunosc, nu m-am dus neaparat pentru a vedea muzee ci pentru faptul ca la Muzeul de Geologie se organizau niste expozitii culinare cu specific aroman, lipovean si turcesc parca. Iar eu, dobrogran sadea ce sunt, lipovean pe deasupra,  as fi vrut tare mult sa gust dintr-o stiuca umpluta, sa ma indulcesc cu o sarailie sau o baclava si sa imi clatesc papilele cu un vin rosu de Ostrov, cat mai sec. 

Ma rog, am ajuns acolo, am intrat, neam uitat 5 minute la niste pietre (sa imi fie iertata ignoranta) si am dat in sfarsit de expozitia culinara.  Care expozitie, surpriza!, era de fapt un stand patrat unde se invarteau vreo 6 persoane. Ce credeti ca se servea? Shaorma!!!!! O shaorma cu carne de oaie ce e drept dar era shaorma. Like wtf?? E noapte culturala si baietii minoritari veniti din praful Dobrogei se laudau cu shaorme? Unde sunt baclavalele zemoase, gratarele si specialitatile din carne de oaie, mancarurile de peste?

Eu tin minte ca bunicul, Dumnezeu sa il ierte! cand eram eu mic, tinea in magazie moruni si pastrugi la uscat, pregatea carnea de oaie ca nimeni altul…si el era la o aruncatura de bat de Galati, practic treceai Dunarea.

Si baietii astia au venit cu shaorma?

E de asemenea drept ca pe langa shaorma mai era si niste placinta cu carne, ceva asemanator placintelor dobrogene caer se vand pe la metrou, da pentru o bucatica de placinta din aia (cand zic bucatica, i mean bucatica, ceva de 5cm latime pe 1.5 cm latime) trebuia sa scot din buzunar 5 lei. Si atunci cand vad ca mi se serveste shaorma la un eveniment cultural incep sa ma intreb daca nu au dreptate alde zoso si altii ca el, care tot critica Romania si romanismele..incep sa ma intreb…

Paharutul de vin rosu de Ostrov mi-a salvat ziua..ala a fost bun; dar parca nu a reusit sa imi alunge gustul amar, de cocalarisme, manelisme si taranisme bucurestene…Si cat urasc eu sa imi dau cu parerea, sa ma erijez in critic (darn! ce cuvinte folosesc) nu am putut sa ma abtin. 

Am sa mai caut si alte pareri la altii, maybe it’ s just me

2 thoughts on “Noaptea Muzeelor

  1. Tu ai totala dreptate, dar sincer nu ma asteptam sa dau peste Gogi de Ferentari, cu atat mai mult cu cat in sinea mea interioara ma gandeam ca evenimentul targeteaza oameni care stiu cum se bea un pahar de vin, cum se citeste o carte, etc.
    Anyhow, a doua zi am aflat de la un prieten care are un prieten care s-a dus cu gasca de prieteni la agatat prin muzee.

    Si eu, care ma gandeam cu parere de rau ca nu am reusit sa ajung si la Muzeul National al Literaturii Romane aflu ieri ca a fost o imbulzeala totala, ca na!, moaca ingrasa
    Incep din ce in ce mai mult sa ma obisnuiesc cu dezamagirile astea…si sa ma satur de ele.

  2. o carte draguta despre pietre mi s-a parut “strigatul pietrelor”… o gasesti la cotidianul mi se pare…

    cat despre noaptea muzeelor… am fost si eu anul trecut. este trist. economie de piata, sa ne folosim de orice ca sa vindem si sa rotunjim niste buzunare. ca doar nu o sa ii dai lui Gogu de Ferentari o stiuca preparata dupa niste ritualuri stiute numai de pescarii batrani. pentru el tot “un peste prajit” e. asa ca daca shaworma se vinde si e buna… shaworma sa fie la toate portile. anul asta m-am dus cuminte pe lipscani unde au scos crasmele terasele… asa peste transee, dar le-au scos. e oricum mai bine decat sa vizitezi vreun vestigiu istoric in miros de hot dog…

Leave a Reply

