Frank L. Baum- Viata si Aventurile lui Mos Craciun. Vrajitorul din Oz

Eu cred din nou in Mosu’. Atat pot spune dupa ce am citit Viata si Aventurile lui Mos Craciun. Abia astept sa vina iarna si sa ma trezesc din ora in ora in Noaptea de Craciun sperand ca o sa il vad pe Mosu’ cand imi pune cadourile sub pom.

Aviz rautaciosilor: Mosu’ nu e Leonard Doroftei ci chiar Mosu’ cu barba alba si haine rosii, care face hohoho! si pleaca in zgomot de cling-cling zurgalai inainte sa il vezi. E Mosu’ in care am incetat sa credem cine stie cand, pacaliti de cine stie cine, e Mosu’ care mai e acolo, adanc, in inima noastra de copii ai basmelor; de copii care au bunici la sat, cu case fara etaj si soba fierbinte. Cu bunici care spun povesti frumoase, care te trezesc dimineata sa bei lapte cu cozonac si te trimit afara sa aduci lemne.

Si tu, mic fiind, mic de tot, iesi zgribulit si iti faci carare pana la magazie, in zapada mai inalta decat tine, constient de importanta misiunii tale. Si aduci lemnele in casa, te scuturi pe picioare la intrare si zapada cade si face o balta in fata usii casei bunicilor. Si inauntru miroase a carnati, a friptura de porc, a racitura cu muuult usturoi, miroase a familie, a rasete, a bunica  si a mama, a foc la soba.

Ahh, ce dor mi s-a facut de copilarie, cat as vrea sa il mai astept pe Mosu’ toata noaptea, cat as vrea sa mai stau langa bunicul meu drag si sa ii ascult vocea linistitoare si sa ma minunez de cate povesti stie, sa gandesc iar ca un copil….

Eu cred din nou in Mos Craciun!

=====================================================

Despre Vrajitorul din Oz nu prea am multe de spus. E povestea pe care o stiti cu totii, sincera si naiva.

Leave a Reply

